سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نادانى بود به دنیا آرمیدن و ناپایدارى آن را دیدن و کوتاهى در کار نیک با یقین به پاداش آن زیان است ، و اطمینان به هر کس پیش از آزمودن او ، کار مردم ناتوان . [نهج البلاغه]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :11
بازدید دیروز :2
کل بازدید :115300
تعداد کل یاداشته ها : 244
103/2/30
10:59 ص

انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید


 

  • انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید

    جواهرات اکسسوری‌هایی هستند که افراد خواه پیر باشند یا جوان، زن یا مرد می‌توانند از آن استفاده کنند. از آویختن یک گردنبند معمولی گرفته تا انگشترهای الماس، جواهرات یک اکسسوری جهانی است. قیمت جواهرات در هر جای جهان متفاوت است. انبوهی از برندهای جواهرات وجود دارد که تخصص‌شان جواهرات منحصر به فرد و لوکس است. در این نوشتار با ما همراه باشید تا 10 گرانترین برند جواهرات در دنیا را بشناسید.

    گرانترین برند جواهرات در دنیا

    به ویژه خانم‌ها عاشق جواهرات لوکس هستند تا در کنار لباس و آرایش در مناسبت‌های مختلف به آنها زیبایی دهد. برندهای جواهرات بی‌شماری در سراسر دنیا وجود دارد اما فقط آن‌هایی که در طراحی و ساخت عالی هستند طرفداران زیادی دارند. شکی نیست که یک قطعه جواهر باید با جذابیت خیره‌کننده‌اش توجه آدم‌ها را جلب کند.

    مطلب مرتبط: 10 محبوب ترین برند شکلات دنیا

    در ادامه فهرستی از 10 گران‌ترین برند جواهرات آمده‌است که طراحی، زیبایی و جذابیت آن در سراسر دنیا با استقابل زیادی مواجه شده‌است:

    گرانترین برند جواهرات در دنیا 10: شوپارد

    گرانترین جواهرات دنیا

    این برند جواهرات در 1860 در Sonvilier واقع در سوئیس تاسیس شد. محصول این برند در ابتدا ساعت زنانه و جیبی بود. دفتر مرکزی این شرکت در ژنو است. شرکت شوپارد در 1996 رشد گسترده‌ای را تجربه کرد. این شرکت در این زمان تجهیزات خود را برای ساخت موتور ساعت پایه‌گذاری کرد. قبل از آن ساعت‌ها توسط شرکت‌های دیگر مونتاژ می‌شد. درحال‌حاضر تخصص این شرکت ساعت‌های مردانه و زنانه سوئیسی است. امروز شرکت شوپارد تقریبا 2000 کارمند در سراسر دنیا دارد.

    9. میکی موتو

    گرانترین جواهرات دنیا

    این شرکت به یاد میکی موتو کوکیچی نام‌گذاری شد، تاجر ژاپنی که نخستین مروارید مصنوعی را ساخت. او سپس با تاسیس شرکت مروارید لوکس صنعت مروارید را آغاز کرد. او حق ثبت پرورش مروارید را دریافت کرد. نخستین فروشگاه مروارید در منطقه‌ی گینزا در توکیو افتتاح شد که 2 نوع مروارید می‌فرخت: دانه‌ی مروارید طبیعی و مروارید نیمه. این شرکت در سراسر دنیا از جمله پاریس، نیویورک، شانگهای، و بمبئی فروشگاه دارد. شرکت دارای میکی مونو سابقه‌ای منحصر به فرد است. این شرکت در سال‌های 2003 تا 2008 جواهرساز رسمی ملکه‌ی زیبایی امریکا و در سال‌های 2002 تا 2007 جواهرساز رسمی دختر شایسته‌ی امریکا بوده است.

    مطلب مرتبط: 10 گران قیمت ترین شکلات جهان

    گرانترین برند جواهرات در دنیا 8: بولگاری

    گرانترین جواهرات دنیا

    این شرکت یک برند ایتالیایی جواهرات و کالاهای لوکس است. محصولات خط تولید‌های مختلف آن، از جمله جواهرات، عطر و هتل‌های این شرکت روانه‌ی بازار می‌شود. بولگاری شبکه‌ای از حدود 300 فروشگاه دارد که به طور استراتژیک در گران‌ترین مناطق خرید در سراسر دنیا واقع شده‌است. این بوتیک‌ها در دالاس، هونولولو، پالم بیچ، لیما و بسیاری از مناطق دیگر قرار گرفته است. ساعت‌های مچی این شرکت توسط Bulgari Haute Horlogerie ساخته می‌شود که شرکت سوئیسی تابعه‌ی بولگاری است.

    7. پیاژه

    گرانترین جواهرات دنیا

    پیاژه یک شرکت سوئیسی است که به خاطر ساعت‌ها و جواهرات لوکس معروف است. جورج پیاژ بنیان‌گذار این شرکت آن را در 1874 تاسیس کرد. در سال 2001 خط تولید Haute Horlogerie پیاژه را خارج از ژنو باز کرد. این اقدام تجهیزات ساعت‌سازی و جواهرسازی، و هم‌چنین گستره‌ی پژوهش و توسعه را ادغام کرد.

    6. گراف

    گرانترین جواهرات دنیا

    شرکت گراف دایمندز در خرده‌فروشی جواهرات و ساعت‌های گران‌قیمت تخصص دارد. این یک شرکت بریتانیایی بین‌المللی است و ریشه‌های آن در لندن است. گراف یکی از 10 گران‌ترین برند جواهرات در 2017 است. این شرکت از فرآیند کیمبرلی پیروی می‌کند که خرید یا معامله‌ی الماس صیقل نخورده را از جایی که ممکن است باعث درگیری یا رنج انسان شود نفی می‌کند. گراف در شهرهایی مانند نیویورک، مونت کارلو، و تایپه بیش از 50 فروشگاه دارد. این شرکت یک “گل سینه‌ی طاووس” با قیمت گزافی معادل 100 میلیون دلار دارد. این گل سینه دارای الماس‌های رنگی است و در کل 120.81 قیراط الماس دارد که زینت‌بخش این گل سینه است.

    مطلب مرتبط: 10 برترین شرکت هواپیمایی دنیا در 2018

    گرانترین برند جواهرات در دنیا 5: تیفانی و کو

    گرانترین جواهرات دنیا

    این شرکت معمولا با نام تیفانی شناخته می‌شود و خرده‌فروش جواهرات لوکس و خاص است. پایه‌های اصلی این شرکت در امریکا است. محصولاتی که شرکت تیفانی به بازار عرضه می‌کند جواهرات، نقره استرلینگ، چینی، کریستال، عطر، ساعت، و نیز برخی کالاهای چرمی است. بیش‌ترین شهرت آن برای جواهرات الماس است. “الماس زرد تیفانی ” که در 1878 کشف شد 128 قیراط است و 90 وجه دارد، در فروشگاه مرکزی نیویورک سیتی به نمایش گذاشته شده‌است. این الماس هرگز فروخته نشد. طرح‌های این شرکت توسط خانواده‌های مشهور امریکا از جمله وندربیلت‌ها و مورگان‌ها استفاده شده‌است.

    4. بوچلاتی

    گرانترین جواهرات دنیا

    این یک شرکت ایتالیایی جواهرات و ساعت است که حاصل ادغام شرکت پدر و پسری است که هر دو طلاسازهای ماهری بودند. در سال 1919 ماریو بوچلاتی فروشگاه خود را افتتاح کرد و بعد از تاسیس فروشگاه در میلان، رم، و فلورانس، کسب و کارش در خارج را شروع کرد. درحال‌حاضر فروشگاه مرکزی آن در نیویورک سیتی در خیابان مدیسن است. مجموعه‌ی خاص” Art Collection” که بسیار خوش درخشید، توسط آندره‌آ بوچلاتی و دخترش لوکریتزیا بوچلاتی طراحی شد.

    3. ون کلیف و آرپلز

    گرانترین جواهرات دنیا

    ون کلیف و آرپلز شرکتی است که جواهرات، ساعت و عطر به بازار عرضه می‌کند. این شرکت در 1896 توسط آلفرد ون کلیف و عمویش در شهر پاریس تاسیس شد. افراد مشهور، از جمله فرح، ملکه‌ی سابق ایران، گریس کلی، و الیزابت تیلور از قطعات جواهر این شرکت استفاده کرده‌اند. برخی قطعات خاص این شرکت ساعت مچی Cadenas، گردنبند زیپ، گردنبد الحمبر و گردنبند مجموعه‌ی جاردینز است.

    گرانترین برند جواهرات در دنیا 2: شرکت هری وینستون

    گرانترین جواهرات دنیا

    این یک شرکت امریکایی است که عرضه‌کننده‌ی جواهرات لوکس و تولیدکننده‌ی ساعت سوئیسی است. این شرکت تابعه‌ی گروه سواچ است. نخستین فروشگاه شرکت هری وینستون در 1932 افتتاح شد و نخستین شرکتی بود که در 1943 به یک هنرپیشه‌ی خانم الماس قرض داد. این شرکت طراح لباس جنیفر جونز، نامزد بهترین بازیگر زن است، و در میان سلبریتی‌های هالیوود طرفداران زیادی دارد.

    1. کارتیه

    گرانترین جواهرات دنیا

    این یک شرکت خوشه‌ای کالاهای لوکس است که جواهرات و ساعت‌های خود را طراحی، تولید و توزیع می‌کند. این شرکت در 1847 توسط لوئیس فرانکوئیس در فرانسه تاسیس شد. کارتیه به خاطر جواهرات و ساعت‌های مچی‌اش شهرت بسیار زیادی دارد. کارتیه شرکتی بود که برای ساعت‌های جادویی طرح‌هایی تولید کرد، ساعت‌هایی که عقربه‌های آن شناور به نظر می‌رسید و ظاهرا به موتور ساعت وصل نبود. “Bestiary” یک گردنبند الماس است و برای بوپیندر سینگ، مهاراجه‌ی پاتیالا ساخته شد. کیت میدلتون از ساعت Ballon Bleu کارتیه استفاده کرده‌است. برخی از انواع جواهراتی که این شرکت تولید می‌کند شامل انگشتر، دستبند، گردنبند، گوشواره، و گل سینه است.

    این فهرستی از 10 گرانترین برند جواهرات در دنیا در 2017 بود. این‌ها لوکس‌ترین و پرفروش‌ترین برندهای جواهرات دنیا هستند. اما در عین حال بسیار گران‌تر از آن هستند که یک فرد عادی بتواند محصولات آنها به ویژه زیورآلات الماس و پلاتین را خریداری کند.


    ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مینا بنادکوکی

    منبع: trendingtopmost


    مطالب مرتبط

    هوش: 5 بهترین و موثرترین راهکار برای افزایش هوش تان

    خواص دانه چیا: 28 بهترین فایده دانه چیا برای سلامتی و زیبایی

    ترک کف پا: 22 درمان خانگی ترک پا که واقعا محشر است

    خارش چشم: 10 برترین درمان خانگی خارش چشم

    مرموزترین مکان دنیا: 15راز منطقه 51 که برق از سرتان می‌پراند

    10 نکته از کارنامه هنری آریانا گرانده که انفجار منچستر در کنسرت او رخ داد

    7 کار آسان که 80 درصد احتمال حمله قلبی را کاهش می‌دهد

    10 برند برتر خودرو جهان در 2017

    50 راز درباره آنجلینا جولی که شگفت‌زده‌تان می‌کند

    15 درمان خانگی کیست مویی که بسیار موثر است

    باهوشترین سلبریتی ها: 24 سلبریتی که بالاترین آی کیو را دارند

    10 نقاشی خیابانی که رهگذران را شگفت‌زده می‌کنند


  
  

قاچاق 5 درصدی سیگار در کشور


 

  • قاچاق 5 درصدی سیگار در کشور

    به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا؛ معاون مدیرکل مبارزه با قاچاق کالاهای هدف گفت: در حال حاضر 90 درصد سهم بازار سیگار از طریق تولید داخل، پنج درصد از مجرای واردات و پنج درصد باقیمانده به شکل قاچاق تأمین می­‌شود.

    رضا موسی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، به ارائه توضیحاتی درباره آخرین وضعیت قاچاق مواد دخانی پرداخت و اظهار کرد: برابر برنامه پنجم توسعه (تبصره 3 ماده 102) واردات سیگار ممنوع و دولت مکلف شد نیاز کشور را با همان برند اصلی از طریق تولید داخل تأمین کند و تا پایان سال پنجم برنامه توسعه، واردات سیگار را به صفر برساند. بر همین مبنا واردات سال به سال کمتر شد و سهم خود را به تولید داخل داد؛ نه به قاچاق.

    معاون مدیرکل مبارزه با قاچاق کالاهای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا با بیان اینکه بخشی از تولیدات داخل به کشورهای دیگر نیز صادر می­‌شود، افزود: سیاست گذاری درست، برنامه­ ریزی دقیق، اجرای صحیح و کنترل مناسب باعث شد در حوزه محصولات دخانی به ویژه سیگار، ممنوعیت واردات منجر به قاچاق نشود بلکه افزایش تولید را داشته باشد.

    به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین آمار، تعداد واحدهای حقیقی و حقوقی توزیع‌کننده محصولات دخانی 1256 مورد در سطح استانی و سراسری است.

    تعداد واحدهای تولیدکننده دخانی در پایان سال جاری در بخش سیگار 16 و در بخش تنباکو 27 مورد بوده که جمعا به تعداد 43 واحد فعال در این حوزه می‌رسد. این در حالی است که تعداد واحدهای تولیدی در مدت مشابه سال گذشته 32 مورد بوده است.

    نکته دیگر آنکه طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت مالیات بر دخانیات در تمام کشورها باید تا 70 درصد افزایش یابد تا میزان مصرف آن کاهش پیدا کند، اما ایران هنوز موفق به اجرای این توصیه نشده است.


  
  

5 مدل بوت و نیم بوت ضروری برای همه استایل‌های زمستانی


 

  • 5 مدل بوت و نیم بوت ضروری برای همه استایل‌های زمستانی

    از بوت‌های لاستیکی با رنگ‌های خیره‌کننده تا نیم بوت‌های چرم و کلاسیک، همه و همه از دوست‌داشتنی‌ترین کفش‌های زمستانی‌اند، کفش‌هایی که باید دیده شوند و بیشتر لباس‌های زمستانی اصولا متناسب با آن‌ها انتخاب می‌شوند.

    قدرت این کفش‌های خاص را دست کم نگیرید، چون بوت‌ها می‌توانند بخش اصلی استایل شما باشند، بخشی که ارزش استایل‌تان را نشان می‌دهد. پس کیفیت، زیبایی و تناسب مهمترین نکاتی است که در انتخاب انواع بوت و چکمه های زنانه باید مورد توجه قرار گیرند.

    هر قدر هم که بخواهید از مد دنباله‌روی کنید، باید برخی از مدل‌های آیکونیک و پرطرفدار بوت را نیز بشناسید، مدل‌هایی که همیشه روی مد هستند و به سادگی در استایل‌های مختلف جا می‌گیرند.

    این پنج مدل بوت و نیم بوت دوست‌داشتنی را بشناسید و هر سال در پاییز و زمستان آن‌ها را در ترکیب لباس‌هایتان به کار ببرید:

    1. نیم بوت هایی با فرم ساده و رنگ‌های طبیعی

    از بوت‌هایی که تا بالای ران کشیده می‌شوند تا نیم بوت‌های کوتاهی که به سختی خود را به قوزک پا می‌رسانند، شما همیشه انتخاب‌های گسترده‌ای دارید. اما پرکاربردترین آن‌ها نیم بوتی است که قد ساق آن درست تا روی قوزک پا باشد.

    از شلوار جین جذب، تا شلوارهای کتان با فرم پاکتی و دامن و پیراهن، برای ست کردن با این نیم بوت‌ها مناسب است و انتخاب‌های زیادی دارید.

    1. نیم بوت های چلسا

    نیم بوت‌های بدون بند با دو تکه کشی در هر طرف و فرمی کلاسیک، به نیم بوت‌های مدل چلسا مشهورند؛ می‌توانید مطمئن باشید که مجموعه این ویژگی‌ها باعث می‌شود، نیم بوت شما هیچگاه از مد نیافتد. آن‌ها نه حالتی دم دستی و معمولی دارند و نه چندان دست و پا گیر هستند. در واقع در تعریف چلسا باید گفت: همیشه زیبا، کلاسیک و متناسب با هر استایل و موقعیت.

    اگر به کمی راهنمایی برای ست کردن نیم بوت‌های چلسا با تکه‌های مختلف از استایل‌های متنوع نیاز دارید می‌توانید نگاهی به عکس‌ها و پیشنهادهای سایت thenandnowshop بیاندازید.

    1. بوت های روزمره با ظاهر قدرتمند

    نیم بوت دیگری که در زمستان حتما به کارتان می‌آید، نیم بوت های موتو (Moto Boots) هستند. ویژگی اصلی این نیم بوت‌ها استایل تخت، ظاهر قدرتمند، داشتن بند از رویه کفش تا بالای آن یا داشتن چند بند پهن چسبی است. این کفش‌ها اصولا ساختاری راحت دارند و به خوبی از مچ پا حمایت می‌کنند. راحتی و کاربردی بودن این نیم بوت‌ها باعث می‌شود در یک روز سرد زمستانی، همان کفشی باشند که هم پای شما را گرم و خشک نگه می‌دارند و هم استایل‌تان را نجات می‌دهند.

    برای ایجاد تناسب بین تکه‌های مختلف استایل کافی است این مدل نیم بوت را با شلوار جین جذب ست کنید.

    1. پاشنه بلند‌ها وقتی به کمی تفاوت نیاز دارید

    برای رفتن به یک مهمانی بعداز ظهر، هیچ کدام از نیم بوت‌های گفته شده نمی‌تواند بهترین انتخاب باشد. اگر به دنبال یک کفش متفاوت و خیره کننده متناسب با فصل هستید، بهترین انتخاب بوت ها یا نیم بوت های پاشنه بلند و باریک است. آن‌ها به آسانی می‌توانند کاری کنند که بقیه بخش‌های استایل شما نیز زیبا و منحصربه فرد به نظر برسد.

    نیم بوت های مجلسی برای خانم ها علاوه بر داشتن پاشنه‌های ظریف، معمولا جزییات خاص و درخشان دارند­. استفاده از رویه‌ای با حالت اکلیلی و براق از مهمترین ترندهای 2018 است. جزییات نیم بوت مجلسی شما می‌تواند سبک و سلیقه خاص شما را نشان دهد.

    تنها نکته‌ای که باید در نظر گرفت این است که هر قدر نیم بوت یا بوت شما دارای طرح و جزییات درخشنده و چشم‌گیر بیشتری باشد، باید سراغ لباس و جواهرات ساده‌تری بروید تا یک تناسب کلی در استایل شما دیده شود.

    1. تا بالای زانو برای یک استایل جذاب

    بوت‌ها معمولا در میزان بلندی ساق، متفاوت هستند، شما می‌توانید بوت های تا روی ساق پا را انتخاب کنید یا سراغ مدل‌های بلندتری که به زانو می‌رسند یا از زانو هم عبور می‌کنند و روی ران پا کشیده می‌شوند بروید.

    بوت‌های بلند تا روی ران (Over-the-knee boots) متفاوت‌ترین و جذاب‌ترین انواع بوت هستند. اگرچه شاید پوشیدن این مدل بوت کار چندان آسانی نباشد، اما کافی است یک بار آن‌ها را امتحان کنید تا به جادوی این سبک متفاوت پی ببرید.

    باید بدانید که استایل روزمره و به ویژه رسمی، جایی برای استفاده از این مدل بوت زنانه ندارد. آن‌ها خیلی خوب در ست مجلسی شما جا می‌گیرند.

    • فراموش نکنید که برای پوشیدن بوت‌ها و نیم بوت‌ها لازم است شلواری را بپوشید که ساق کفش را به خوبی نمایش دهد. اگر شلوار شما ساق کفش‌تان را می‌پوشاند آن را با چند تا بالا بزنید، اما دقت کنید که تای شلوار تمیز و متناسب باشد.
    • معمولا بوت‌هایی که رنگ طبیعی دارند به خوبی با سایر تکه‌های استایل شما ترکیب می‌شوند، اما این به معنای آن نیست که از رنگ‌ها فاصله بگیرید، بلکه گاهی یک بوت یا رنگ خیره‌کننده‌ای مثل قرمز، نارنجی یا آبی روشن می‌تواند بهترین تکه استایل شما باشد.
    • همه بوت‌هایی که انتخاب می‌کنید نباید حالتی مجلسی داشته باشد، همیشه حداقل یک بوت راحت و کاربردی را در کمدتان داشته باشید.
    • اگرچه این قاعده در مورد همه کفش‌ها صادق است اما در مورد بوت و نیم بوت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، کیفیت را دست کم نگیرید. فراموش نکنید که بوت و نیم بوت بیش از آنچه که فکر می‌کنید می‌تواند در استایل شما دیده شود و اثرگذار باشد. پس خرید یک نیم بوت یا بوت باکفیت از جنس‌های چرم یا جیر، مثل یک سرمایه‌گذاری است.

  
  

درمان آلزایمر با شناسایی ترکیبی جدید


 

  • درمان آلزایمر با شناسایی ترکیبی جدید

    متخصصان علوم پزشکی در یک آزمایش تازه ترکیبی را شناسایی کرده‌اند که می‌تواند از آسیب دیدن مغز موش‌ها جلوگیری کند.

    به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا؛ متخصصان با بیان اینکه این ترکیب شکلی از ویتامین B-3 است اظهار داشتند: یافته‌های بدست‌ آمده از تاثیر این ترکیب نشان دهنده احتمال دستیابی به روش درمانی جدید برای مقابله با بیماری آلزایمر در انسان است.

    پیش از این ویتامین B-3 به عنوان جایگزینی برای درمان بیماری آلزایمر معرفی شده بود. همچنین در یک مطالعه دیگر مشخص شده بود مقدار زیادی نیکوتینامید یا همان ویتامین B-3 حافظه از دست رفته موش‌ها ناشی از بیماری آلزایمر را احیا می‌کند.

    هر چند در این بررسی متخصصان آمریکایی بر تاثیر نیکوتینامید ریبوسایت (NR) که نوعی از ویتامین B-3 است بر آسیب‌های مغزی ناشی از بیماری آلزایمر در موش‌ها توجه کردند. آنها همچنین نشان دادند چگونه NR بر توانایی مغز در بازیابی و اصلاح DNA تاثیر می‌گذارد.

    به گفته متخصصان وجود عیب و نقص در توانایی مغز برای اصلاح DNA موجب عملکرد اشتباه در سلول‌های میتوکندری می‌شود که در نتیجه آن نارسایی عصبی و تولید عصب کمتر را به دنبال دارد. اما NR در سلامت میتوکندری، “خود نوسازی” سلول‌های بنیادی و مقاومت استرسی عصبی نقش حیاتی دارد.

    در این بررسی محققان آمریکایی NR را به آب مصرفی موش‌هایی که در معرض ابتلا به اختلال عصبی پیش رونده بودند، اضافه کردند. پس از مدت سه ماه مغز این موش‌ها و سلامت شناختی آنها با موش‌هایی که تحت کنترل بودند مورد مقایسه قرار گرفت.

    به گزارش مدیکال نیوز تودی، آنها مشاهده کردند موش‌هایی که تحت درمان با NR قرار گرفته بودند میزان پروتئین “تاو”(عامل موثر در بروز آلزایمر) در مغز آنها و نیز آسیب DNA کمتر بوده است.


  
  

زمان و شبکه پخش مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر 96 + دانلود اختتامیه جشنواره فیلم فجر 96


 


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >